نویسنده: میلاد شجری دوشنبه، 26 آذر 1397
ساعت 12:00

خلاصه نقد‌های Aquaman از دید سایت‌های مطرح دنیا

5 از 5

خلاصه‌ای از واکنش و بازخورد‌های منتقدین وبسایت‌های مطرح دنیا به فیلم سینمایی Aquaman

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ نقد و نمرات فیلم ابرقهرمانی جدید دنیای سینمایی دی‌سی و کمپانی برادران وارنر یعنی «آکوامن» (Aquaman) در فاصله یک هفته تا اکران در آمریکا شمالی، منتشر شدند. این فیلم توسط «جیمز وان» کارگردانی شده است که بیشتر برای کارگردانی فرانچایز ترسناک «احضار» (The Conjuring) شناخته می‌شود. در فیلم آکوامن بازیگرانی چون «جیسون موموآ» در نقش آرتور کوری یا آکوامن، «امبر هرد» در نقش مرا، «جیمون هانسو» در نقش The Fisherman King، «دالف لاندگرن» در نقش پادشاه نرئوس، «جولی اندروز» در نقش کاراتن، «لودی لین» در نقش مارک، «نیکل کیدمن» در نقش ملکه آتلانا، «مایکل بیچ» در نقش جسی کین، «پاتریک کاکس» در نقش کیوبال، «پاتریک ویلسون» در نقش اورم یا اوشن مستر، «رندال پارک» در نقش دکتر استفن شین، «یحیی عبدالمتین دو» در نقش مانتا، «ویلیام دافو» در نقش والکو، «تمورا موریسون» در نقش تام کوری، «تالیا جید» و «گراهام مک تیویش» حضور یافته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم علمی/تخیلی، اکشن، ماجراجویی و فانتزی داستان شخصیتی نیمه انسان و نیمه آتلانتیسی به نام آرتور کوری را بیان می‌کند و سخت‌ترین ماجراجویی عمر وی را به نمایش می‌گذارد. جایی که آرتور باید با شخصیت واقعی خود رو‌به‌رو شود و به این حقیقت پی ببرد که آیا واقعا استحقاق آن چیزی که برایش به دنیا آمده یعنی پادشاهی را دارد یا خیر. فیلم Aquaman هم‌اکنون در هفت کشور مختلف از جمله کشور چین در حال اکران است و انتظار می‌رود که در انتهای هفته به فروشی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار دست پیدا کند. گفتنی است که این فیلم توانسته از ۲۸ نقد منتشر شده روی وبسایت متاکریتیک، میانگین امتیاز ۵۳ از ۱۰۰ را دریافت کند.

aquaman movie sq

در ادامه شما می‌توانید خلاصه‌ای از نقد‌های وبسایت‌های مطرح دنیا به فیلم Aquaman مشاهده نمایید:

وبسایت TheWarp (نویسنده: ویلیام بیبیانی) | امتیاز ۸۵ از ۱۰۰

فیلم آکوامن یک ماجراجویی ابرقهرمانی عجیب و در عین حال، فوق‌العاده است که تلاش می‌کند به حماسی‌ترین فیلم سوپرهیرویی ساخته شده در تاریخ تبدیل شود (البته تاحدودی نیز در این امر موفق ظاهر می‌شود).

وبسایت ای جی ان (نویسنده: جیم وِوُدا) | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

شور و نشاطی که کارگردان جیمز وان به وضوح به فیلم آکوامن تزریق کرده، اغواکننده است. او فیلمی برای هر دو دسته از انسان‌های ده ساله درست کرده است؛ دسته اول کودکانی هستند که واقعا ۱۰ سال دارند و دسته دوم، انسان‌هایی هستند که در درون خود کودکی ۱۰ ساله دارند. فیلم آکوامن یک اثر پاپ‌کورنی فوق‌العاده است.

وبسایت We Got This Covered (نویسنده: مت دوناتو) | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

فیلم آکوامن یک اثر فوق‌العاده بلندپروازانه ابرقهرمانی، بدون هیچ قاعده‌ای است؛ که البته این موضوع بیشتر از اینکه امری منفی باشد، مثبت تلقی می‌شود. در این میان، تصور جیمز وان از فیلم نیز مانند یک منظره زیرآبی پر از نور لیزر احساس می‌شود؛ موردی که دنیای سینمایی دی‌سی، این روز‌ها به شدت به آن احتیاج دارد.

 وبسایت نیویورک پست (نویسنده: جانی اولکسینسکی) | امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

طبق گزارش‌ها دنباله‌ای از فیلم آکوامن در حال ساخت است. این مجموعه همین حالا نیز یک بازیگر اصلی قوی و همچنین حس و حال کاملا حماسی دارد. فیلمسازان فقط نیاز دارند تا قلب اقیانوس خود را پیدا کنند.

وبسایت Uproxx (نویسنده: مایک رایان) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

در پایان، فکر می‌کنم بیشتر از اینکه از فیلم آکوامن خوشم بیاید، تحسین‌اش می‌کنم. این عنوان به طور یقین اثری بلندپروازانه است.

وبسایت اسکرین اینترنشنال (نویسنده: تیم گریرسون) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

فیلم آکوامن یک عنوان ابرقهرمانی با حال و هوایی حماسی اما روحیه‌ یک پسربچه بدجنس است. این اثر به طور کلی یک ماجراجویی مسخره و ناجور است که با افتخار به ایده احمقانه خود چسبیده، در صورتی که این ایده کاملا ناکارآمد است.

وبسایت شیکاگو تربیون (نویسنده: مایکل فیلیپس) | امتیاز ۳۸ از ۱۰۰

تماشای این فیلم مثل این است که دو ساعت و ۲۷ دقیقه از وقت خود را صرف تماشای یک آکواریم بسیار بزرگ کنید که پر از جانوران دریایی دیجیتالی و همچنین بازیگرانی است که به آن‌ها سیم وصل شده و تظاهر به شنا کردن می‌کنند.

Aquaman - میانگین نمرات براساس ۲۸ نقد
۵۳از 100

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.