نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 06 مرداد 1397
ساعت 16:00

توضیحات CD Projekt درخصوص سفارشی‌سازی شخصیت در Cyberpunk 2077

0 از 5

به تازگی CD Projekt، دلایل وجود حالت سفارشی‌سازی شخصیت در بازی اول شخص Cyberpunk 2077 را تشریح کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از موردانتظارترین بازی‌ها برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی، بازی Cyberpunk 2077 است که نمایش‌های ویژه‌ای هم توسط CD Projekt Red در رویداد اخیر E3 داشت. این یک بازی جهان‌باز و با زاویه دید «اول شخص» خواهد بود و معمولا بازی‌های اول شخص، به خاطر دیده نشدن بخش‌های زیادی از بدن بازیکن، معمولا فاقد قسمت‌های سفارشی سازی ظاهری شخصیت‌ها (Customization) هستند. در این زمینه ولی Cyberpunk 2077 یکی از معدود استثناهاست و این بازی، امکان سفارشی‌سازی ظاهری شخصیت اصلی را، با وجود اینکه با یک بازی اول شخص مواجه هستیم می‌دهد.

یکی از توسعه‌دهندگان CD Projekt اخیرا در جریان مصاحبه‌ای، پیرامون دلایل وجود چنین بخشی توضیحات بیشتری داده است. Patrick Mills اخیرا در مصاحبه با نشریه Official Xbox Magazine گفته که در ساخت Cyberpunk 2077، آن‌ها این هدف را داشتند که بازی متفاوتی نسبت به سه‌گانه The Witcher تولید کنند و همچنین، بازیکنان بتوانند ویژگی‌ها و داستان مدنظر خودشان را در آن خلق کنند. او در این زمینه گفت:

خوب ببینید این یک بازی نقش‌آفرینی است ... یعنی قبل از اینکه یک بازی شوتر باشد، یک بازی RPG است. و واقعا [در یک بازی نقش‌آفرینی] همه‌چیز متکی به درست کردن یک شخصیت، در اختیار گرفتن آن و زندگی در آن دنیا و گرفتن تصمیم نه فقط از دید آن شخصیت، بلکه حتی از دیدگاه خود بازیکن است. در بازی The Witcher، شما گرالت را داشتید و گرالت هم داستان خودش را داشت. برای این شخصیت ده‌ها سال کتاب، بازی، کامیک بوک و حتی سری تلویزیونی وجود داشته که یک سری دیگر هم در راه دارد. در بازی‌ها همه چیز پیرامون هدایت او در خطوط داستانی خود شخصیت بود. ولی در این [سایبرپانک 2077]، ما می‌خواهیم که داستانی که شما می‌خواهید را در بازی دنبال کنید. پس واقعا برای این کار، تنها راه این بود که از زاویه اول شخص استفاده کنیم.

پیرامون این بازی، البته اولین باری نیست که سازندگان از دلایل انتخاب زاویه دید اول شخص صحبت کرده‌اند؛ پیش از این، Mike Pondsmith خالق عنوان اورجینال و اصلی Cyberpunk هم گفته بود که انتخاب زاویه دید اول شخص، و دیدن دنیای بازی از این زاویه بهترین گزینه آن‌ها در این مقوله بود که باعث ایجاد جذابیت بیشتری در کار می‌شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.