نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 شهریور 1397
ساعت 13:00

اطلاعات گسترده‌ای از بازی Left Alive منتشر شد

5 از 5

سازندگان بازی Left Alive، به تازگی جزئیات جالبی را پیرامون مبارزات، گیم‌پلی و سیستم مخفی‌کاری بازی به اشتراک گذاشته‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Left Alive از جمله عناوین حاضر در فهرست شرکت Square Enix در رویداد گیمزکام 2018 بود و از این بازی، معمولا به عنوان یکی از بازی‌های سخت و در عین حال لذت بخش Square Enix یاد می‌شود. به تازگی کارگردان این بازی یعنی Toshifumi Nabeshima و همچنین Shinji Hashimoto تهیه‌کننده پروژه، مصاحبه جدیدی انجام دادند و اطلاعات گسترده و جالبی را در ارتباط با مبارزات، crafting، مخفی‌کاری و ... از این بازی فاش کرده‌اند.

این دو ابتدا فاش کردند که چرا در نام این بازی، از عبارت Front Mission استفاده نشده است؛ این با در نظر گرفتن این حقیقت است که بازی Left Alive در واقع متعلق به دنیای سری بازی‌های قدیمی اسکوئر یعنی Front Mission است. در توضیح این تصمیم، این دو گفتند که به خاطر اینکه تیم توسعه بازی Left Alive کاملا متفاوت با آن سری بوده و این تیم، مسیر و روش کاملا متفاوتی را برای این بازی در پیش گرفته‌اند، در عنوان بازی از Front Mission استفاده نشده است. همچنین در بازی سه شخصیت قابل بازی وجود دارد که در تلاش برای فرار از شهری جنگ زده هستند.

سازندگان این بازی، در ادامه تایید کردند که Left Alive یک عنوان صرفا شوتر نیست و روش‌های مختلفی، از جمله مکانیک‌های مخفی‌کاری نیز وجود خواهد داشت که نقشی پررنگ نیز در گیم‌پلی بازی دارند. در واقع گفته شده که برای پیشبرد بازی، تنها نمی‌توان به المان‌های تیراندازی متکی بود و در مواقعی حتما باید از مخفی‌کاری، عناصر مختلف محیطی و ... نیز برای مقابله با دشمنان استفاده کنند.

در ادامه این مصاحبه، سازندگان بازی به ویژگی Crafting نیز اشاره و آن را دارای اهمیتی بسیار زیاد دانستند. کرفت کردن تجهیزات، داشتن ابزارهای متنوع از جمله رادارهایی برای مشخص کردن محل حضور دشمنان و ... از عناصر مهم گیم‌پلی بازی ذکر شده است. همچنین امکان کسب مهارت نیز تایید شده و گفته شده که برای مثال اگر بازیکن بخواهد فقط از مکانیک‌های تیراندازی در بازی استفاده کند، باید مهارت‌های تیراندازی خودش را تقویت کند. همچنین به گفته سازندگان، روند بازی به شکلی است که به بازیکن اجازه آزمون و خطا و تست کردن روش‌های مختلف برای موفق شدن را می‌دهد.

left alive 1 1

درادامه وجود مکاها (هیولاها، سازه‌های محرک مکانیکی و آهنی) نیز در بازی، با نام «Wanzers» تایید شده است. در این زمینه گفته شده که بازیکنان گاهی امکان کنترل این مکاها را نیز پیدا می‌کنند. همچنین امکان ربودن این مکاها نیز وجود دارد که البته بازیکن باید ابتدا از سد نگهبانان زیادی که برایشان گذاشته شده عبور کند. این مصاحبه سپس به اینجا می‌رسد که وجود کاراکترهای مختلف و داشتن حق انتخاب بازیکن برای کمک کردن یا کمک نکردن به آن‌ها نیز وجود داردو بازیکن، در انتهای بازی می‌تواند سرنوشت این شخصیت‌ها را نیز مشاهده کند.

سازندگان درپایان گفته‌اند که بیشتر مراحل ساخت بازی به پایان رسیده و تیم توسعه، در حال حاضر مشغول پولیش کردن و متعادل سازی بازی هستند. این بازی که هنوز تاریخ انتشار خود را پیدا نکرده، قرار است برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.