نویسنده: فرزین احمدی سه شنبه، 07 اسفند 1397
ساعت 06:01

راهنمای بدست آوردن تمام کلیدها در بازی Resident Evil 2

موقعیت تمام کلیدها در بازی Resident Evil 2 Remake

4.44 از 5

 Resident Evil 2 عنوانی است پر از معماها و درهای بسته. خوشبختانه جهان این بازی پر است از کلیدها و دیگر اشیایی که کارکرد کلید را داشته و در بازکردن قفل‌های متفاوت به کار شما می‌آیند. ما در این راهنما به شما کمک می‌کنیم کلیدها و شبه کلیدها موجود در بازسازی این اثر کلاسیک را پیدا کنید. با بازی مگ همراه باشید.
لازم به گفتن است که ما این اشیا را با توجه به این که هر یک در کدام بخش از بازی قرار دارند طبقه‌بندی می‌کنیم: ایستگاه پلیس، پارکینگ، فاضلاب و در انتها آزمایشگاه Nest.                        
و همچنین آن‌ها را به دو دسته  عمده  تقسیم می‌کنیم :کلیدها که کلیدهای واقعی و فیزیکی هستند و ظاهر آن‌ها به شما نشان می‌دهد کلید هستند و شبه کلیدها که اشیایی هستند مانند دسته‌ها و ... که قفل‌هایی را باز می‌کنند ولی در ظاهر کلید نیستند.

موقعیت کلیدها در ایستگاه پلیس

یک کلید در این مکان وجود دارد که مخصوص هر کاراکتر است : کلید گشنیز برای لئون و کلید دل برای کلیر. تعدادی دیگر از کلیدها -قطعه‌های مدار الکترونیکی- نیز برای هر کاراکتر در موقعیت متفاوتی قرار دارند. در ادامه حتماً به تعلق هر کدام به یکی از کاراکترها اشاره خواهیم کرد.

موقعیت کلید در ایستگاه گاز

این بخش را برای ناتمام نماندن کار اضافه می کنیم. این کلید در اتاق پشتی ایستگاه گاز قرار دارد. که شما در ابتدای بازی با آن روبرو می‌شوید و از آن برای بازگشت به ایستگاه گاز استفاده می‌کنید.

Resident Evil 2 all key item locations 1 2

موقعیت کلید پیک

اولین کلیدی که با طرح ورق‌های پاسور پیدا می کنید کلید پیک است که در طبقه سوم سمت غرب ایستگاه پلیس قرار دارد. شما از سوراخی بر دیوار که در کنار یک سایه جعلی و هوشمندانه از یک انسان قرار گرفته، عبور می‌کنید. شما از کلید پیک، بارها در طول بازی استفاده خواهید کرد؛ از جمله در اتاق انتظار (Waiting Room) برای باز کردن در به اتاق هنر (Art room)  و همچین در سالن اصلی (Main Hall) برای باز کردن درهای کتابخانه و همینطور دفتر غربی (.West Office) 

Resident Evil 2 all key item locations 2

کارت برای قفسه اسلحه‌ها

کلید قفسه اسلحه‌ها را در اتاق هنر، در سمت شرق طبقه دوم ایستگاه پلیس می‌یابید. برای رسیدن به اینجا شما باید از کلید پیک استفاده کنید و احتمالا هنگام بدست آوردن جواهر قرمز، به این اتاق سر خواهید زد. کارت کلید قفسه اسلحه‌ها،  قفل قفسه‌ای را که در اتاق نگهداری ایمنی (Safety Deposit Room)، واقع در سمت غرب طبقه ی اول، را باز می‌کند.
با استفاده از این کارت لئون شاتگان و کلیر نیز نارنجک‌انداز خود را برمی‌دارد.

Resident Evil 2 all key item locations 3

موقعیت شبه کلیدها در ایستگاه پلیس

 ایستگاه پلیس بیشترین تعداد قفسه‌ها و درهای بسته را در کل بازی 2 Resident Evil  دارد. پس دور از ذهن نمی‌رسد که در این بخش کلیدها و سوییچ‎های بسیاری قرار داشته باشد.

موقعیت دکمه یدکی 1-کلیر و لئون

اولین کلید یدکی که شما پیدا می‌کنید در اتاق قفسه‌ها واقع در طبقه دوم در شرق ایستگاه پلیس قرار دارد. که درون یک محفظه ایمنی قابل حمل  (Safe Portable)است. این محفظه‌ها هشت دکمه دارند که هر کدام از آنها مرتبط با یکی از چراغ های واقع در دور دایره بالای محفظه است. شما باید این دکمه‌ها را فشار دهید تا چراغ‌ها خلاف جهت عقربه‌های ساعت روشن شوند. مهم نیست که از کجا شروع می‌کنید، مهم این است که چراغ‌ها را به ترتیب گفته‌شده روشن کنید.
کلید اضافه در قفسه‌های انتهایی اتاق نگهداری ایمنی جا می‌گیرد. ما توصیه می‌کنیم که اولی را در جایگاه 2 قرار دهید.

Resident Evil 2 all key item locations 4

جایگاه کتاب قرمز، عصای سلطنتی و جواهر قرمز - کلیر و لئون

شما کتاب قرمز را در کتابخانه، دقیقاً در کنار در با نشان کلید پیک که به سالن اصلی باز می‌شود، می‌یابید. بعد از آنکه قفل در کلید پیک را در اتاق انتظار باز کردید و به اتاق هنر راه یافتید، کتاب قرمز با دست چپ مجسمه ترکیب می‌شود و روی مجسمه قرار می‌گیرد تا عصای سلطنتی را در اختیار شما قرار دهد.
با بررسی عصای سلطنتی می‌توانید جواهر قرمز را بردارید. جواهر در جعبه آراسته به جواهرات را باز می‌کند.

Resident Evil 2 all key item locations 6

جایگاه قیچی آهن‌بر - کلیر و لئون

قیچی آهن‌بر در پایین محل خروج اضطراری هنگام آتش‌سوزی، در شرقی‌ترین محل در طبقه دوم ایستگاه پلیس، در کنار هلیکوپتری که سقوط کرده قرار دارد. شما آن را در یک چرخ دستی پایین پله‌ها می‌یابید.
قیچی آهن بر برای باز کردن هر قفلی که با زنجیر بسته شده ضروری است. برای مثال: دری دقیقاً واقع در همان محلی که آن را برداشته‌اید، دری به سمت دفتر شرقی (East office)، و دری در اتاق عملیات (.Operation Room)  

Resident Evil 2 all key item locations 25

جایگاه فیوز در اتاق اصلی - کلیر و لئون

در طول اولین فرار خود، این قطعه الکترونیکی را که بر روی یکی از میزها در دفتر شرقی قرار دارد می‌بینید. وقتی که آن را بررسی می‌کنید، با عنوان فیوز اتاق اصلی مواجه می‌شوید. قابی که این فیوز در آن وارد می‌شود در کنار حائلی قرار دارد که شما بار اول در سمت راست ورودی ایستگاه پلیس، به زیر آن خزیدید تا راهروی شرقی را پیدا کنید.

Resident Evil 2 all key item locations 25

جایگاه دسته سوپاپ-کلیر و لئون

دسته ی سوپاپ روی میزی در یک دفتر واقع در دفتر شرقی قرار دارد. این دسته را به اتاق قفسه‌ها در غرب طبقه دوم ببرید تا جریان بخار که دسترسی به اتاق حمام را مسدود کرده، خاموش کنید. با انجام این کار می‌توانید وارد دفتر گروه STARS شوید.

Resident Evil 2 all key item locations 9

موقعیت ابزار الکترونیکی، باتری و ماده منفجره - کلیر و لئون

وقتی که از قیچی آهن‌بر برای باز کردن در اتاق عملیات در غرب طبقه  اول استفاده می‌کنید اتاقی کوچک و بی‌نام‌ونشان را خواهید یافت. ابزار الکترونیکی روی میز این اتاق قرار دارد. وقتی در دفترS.T.A.R.S، آن را با باتری‌ای که از اتاق داخل دفتر به دست آورده‌اید ترکیب کنید، چاشنی را به دست خواهید آورد.

شما به چاشنی برای منفجرکردن C4 درِ انباری نیاز دارید تا مدال مجسمه دوشیزه (Maiden) را به دست آورید.

Resident Evil 2 all key item locations 25

Resident Evil 2 all key item locations 11

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت کلید‌های پارکینگ

پارکینگ با ایستگاه پلیس کمی هم‌پوشانی دارد، اما شما این بار با نیتی متفاوت به آن باز می‌گردید.  همچنین شما با سرک‌کشیدن به پارکینگ این فرصت را به دست می‌آورید که قفل در‌های باقیمانده در ایستگاه پلیس را باز کنید.

موقعیت کلید الماس- کلیر و لئون

کلید الماس در مرده‌خانه (Morgue)  واقع در جنوبی‌ترین گوشه پایگاه اصلی قرار دارد. این کلید در کشوی دوم از سمت چپ، در سمت چپ اتاق جا گرفته است. برای به دست آوردن آن، باید با یک زامبی بجنگید. سپس می‌توانید از آن برای باز کردن در دفتر در زمین تیراندازی (Firing Range) و اتاق خشکشویی (Linen Room) استفاده کنید.

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت کلید دل- فقط کلیر

وقتی کلیر به اتاق رئیس پلیس می‌رسد، می تواند وارد اتاق کلکسیون خصوصی (Private Collection) نیز بشود. سپس یادبود عاشقان را پیدا می‌کند و با بررسی آن کلید دل را بدست می‌آورد.
کلید دل در خروج از اتاق رئیس، در اتاق بازجویی  (Interrogation Room)واقع درطبقه دوم و همچنین دری را در انبار شرقی (East Storage Room) واقع در طبقه سوم باز می‌کند.

Resident Evil 2 all key item locations 25

کلید گشنیز- فقط لئون

لئون می‌تواند کلید گشنیز را در اتاق بخار پیدا کند. او این اتاق را هنگامی که بیرون در حال خاموش کردن آتش هلیکوپتر است، از روی بالکن و سقف می بیند. این اتاق محافظت شده است و در کمپین کلیر غیرقابل دسترس نیست.
کلید گشنیز در اتاق مشاهده (Observation Room) و اتاق پرونده‌ها  (Records Room)را می‌گشاید.

Resident Evil 2 all key item locations 25

کارت کلید پارکینگ- کلیر و لئون

پس از یافتن تمام قطعات پاور پنل، کلیر و لئون باید آنها را در مدارهای الکترونیکی متفاوتی قرار دهند (لئون در زندان و کلیر در اتاق رئیس.)
حل معماهای این مدارها کارت کلید پارکینگ را به شما خواهد داد. شما از این کلید پارکینگ تنها برای باز کردن دروازه پارکینگ استفاده خواهید کرد.

Resident Evil 2 all key item locations 25

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت شبه کلیدها واقع در پارکینگ

شبه کلیدهایی که در پارکینگ قرار دارند بیشتر برای باز کردن فضاها و اسلحه‌های جدید کاربرد دارند. هم‌چنین دو قطعه مدار الکترونیکی در آنجا قرار دارد که شما برای ترک پارکینگ به آنها نیاز خواهید داشت.

موقعیت مهره ی مربعی-تنها لئون

مهره  مربعی بر روی میزی در سلولی از زندان قرار دارد که شما در آن خبرنگار را به همراه کارت کلید پارکینگ خواهید یافت.
شما برای برداشتن حائل میان اتاق رئیس و اتاق هنر در طبقه ی دوم ایستگاه پلیس به مهره مربعی نیاز دارید. همچنین با این مهره می‌توانید حائل میان مرده خانه و اتاق ژنراتور را نیز بردارید.

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت کلید ماشین-کلیر و لئون

کلیر و لئون هر دو می توانند کلید ماشین را در جعبه زرد رنگی که در زمین تیراندازی قرار دارد پیدا کنند. کلید ماشین را به پارکینگ ببرید تا بتوانید با استفاده از آن قفل صندوق یکی از ماشین‌های پلیس را باز کنید. با این کار لئون به قنداق تفنگ دست پیدا می‌کند و کلیر نیز کلت JMB Hp3 را بدست می‌آورد.

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت مدار الکترونیکی 1- تنها لئون

لئون اولین قطعه ی مدار خود را در اتاق ژنراتور برمی‌دارد. شما باید از مهره مارپیچ برای برگشتن به آنجا استفاده کنید. قطعه در جعبه قطعات الکترونیکی بسته‌بندی‌شده، در سمت راست محل ورود شما قرار دارد.
این قطعه را باید در پنل بغل سلول زندان قرار دهید.

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت فیوز راهروی اتاق استراحت-تنها لئو

لئون به محض آنکه از پارکینگ وارد ایستگاه پلیس می‌شود، فیوز راهروی اتاق استراحت (Break Room) را از اتاق استراحت برمی‌دارد. فیوز حائلی که افسر الیوت را در اتاق نگهبانی (Watchman’s Room) دو نصف کرده را باز می‌کند.

Resident Evil 2 all key item locations 25

موقعیت جعبه آراسته به جواهر و نشان گروه STARS/کلید فلش  USB

لئون می تواند توسط کلید گشنیز به اتاق مشاهده برود و کلیر نیز توسط کلید دل به اتاق بازجویی راه پیدا خواهد کرد. با این حال شما می‌توانید از میان این اتاق‌ها عبور کنید، در نتیجه ما آنها را به هم می آمیزیم. هر دو کارکتر  در اتاق مشاهده جعبه  آراسته به جواهر را می‌یابند. آن را با جواهر قرمز ترکیب کنید تا نشان گروه  STARS را بدست آورید.
اگر شما نشان ستارگان را بررسی کنید در می‌یابید که می‌توان آن را به یک فلش USB تبدیل کرد. آن را به دفتر گروه  STARSببرید تا قفل اسلحه‌خانه را باز کنید. در اینجا لئون اسلحه    Lightning Hawk و کلیر مسلسل MQ11   را برخواهند داشت. 
فلش USB  را به حالت نشان ستارگان بازگردانید و بعد آن را به قفسه  اسلحه‌های ویژه واقع در پله‌های زیرزمین ببرید. از نشان برای باز کردن قفل آن استفاده کنید.  لئون  Long Barrel برای Lightning Hawk و کلیرSuppressor را برای MQ11 برمی‌دارد.

Resident Evil 2 all key item locations 25

Resident Evil 2 all key item locations 25

Resident Evil 2 all key item locations 24

 

دکمه یدکی 2-کلیر و لئون

کلید یدک دوم در اتاق خشکشویی در جنوب دفتر گروه  STARS قرار دارد. که در داخل یک محفظه قابل حمل دیگر است. کلید یدک را به اتاق نگهداری ایمنی ببرید و آن را در موقعیت 3 قرار دهید تا بقیه ی قفسه‌ها باز شوند. (به ویژه قفسه شماره  203 را حتماً باز کنید چرا که یک آپگرید جدید برای کیف کمری  در اختیار شما می‌گذارد.)

Resident Evil 2 all key item locations 25

دسته جک مکانیکی-کلیر و لئون

دسته جک مکانیکی در اتاق پرونده‌ها قرار دارد. لئون به وسیله  کلید گشنیز وارد آن می‌شود در حالی که کلیر از کلید دل برای وارد شدن به اتاق عملیات استفاده می‌کند. دسته ی جک مکانیکی برای جابجاکردن جک در کتابخانه استفاده می‌شود.

Resident Evil 2 all key item locations 26

مدار الکترونیکی بخش 1- تنها کلیر

یک در با نشان کلید دل در انبار شرقی ایستگاه پلیس قرار دارد. در آن اتاق کلیر اولین قطعه مدار الکترونیکی خود را در جعبه قطعات الکترونیکی بسته‌بندی‌شده می‌یابد.

Resident Evil 2 all key item locations 27

دنده بزرگ، دنده کوچک و مدار الکترونیکی بخش 2-کلیر و لئون

شما دنده بزرگ را در میان  انبار شرقی برمی‌دارید. آن را از آنجا به برج ساعت ببرید، همراه با دنده کوچک در دستگاهی که آنجا از پیش قرار دارد استفاده کنید تا جعبه  قطعات الکترونیکی بسته‌بندی‌شده دوم را به همراه قطعه مدار الکترونیکی 2 که درون آن قرار دارد به دست آورید.

Resident Evil 2 all key item locations 28

 

Resident Evil 2 all key item locations 29

Resident Evil 2 all key item locations 29

موقعیت کلیدها و آیتم‌های کلیدی در فاضلاب

ما بخش‌های کوتاهی از بازی را که شما در نقش  ایدا ( در کمپین لئون ) و شری (در کمپین کلیر) بازی می‌کنید به خاطر همزمانی تقریبی‌شان اینجا ضمیمه کرده‌ایم. همچنین ما این دو گروه را در هم ادغام می‌کنیم چرا که تنها یک کلید وجود دارد و هر دو نیز دری در نزدیکی محل قرار گرفتن کلید را را باز می‌کند.

مچ‌بند ID- فقط لئون

شما مچ‌بند ID را در کمپین لئون هنگامی که در فاضلاب و در نقش ایدا بازی می‌کنید برمی‌دارید. مچ‌بند در بخش سوزاننده (Incinerator) قرار دارد. شما نمی‌توانید آن را از دست بدهید؛ چرا که برای تکمیل نقش ایدا در بازی به آن نیاز دارید. به محض آنکه او مچ‌بند را به لئون تحویل دهد، لئون آن را در بقیه ی بازی استفاده خواهد کرد.
کلیر نیز به مچ بند ID  دست پیدا خواهد کرد ولی این مساله به عنوان بخشی از داستان او کاراکتر او خواهد بود نه شی‌ای که باید آن را بیابد؛ بنابراین در اینجا گنجانده نشده است.

Resident Evil 2 all key item locations 29

عروسک پرشده، مکعب تصاویر و قیچی- فقط کلیر

شری این سه شی را در یتیم خانه در بخش مختص خودش از کمپین کلیر برمی‌دارد. عروسک پر‌شده در اتاق شری قرار دارد. بررسی عروسک باعث می شود که  مکعب تصاویر که درون آن قرار دارد را پیدا کنید. مکعب را در پازل در طرف دیگر اتاق  قرار دهید و معمای آن را حل کنید تا قیچی را به دست آورید.
شما از قیچی تنها یک بار و برای خارج‌شدن از اتاق و رفتن به سایر نقاط یتیم خانه استفاده خواهید کرد.

Resident Evil 2 all key item locations 34

Resident Evil 2 all key item locations 34

Resident Evil 2 all key item locations 34

کلید یتیم خانه-تنها کلیر

شما کلید یتیم خانه را در حین فرار شری از رئیس آیرونز می یابید. در واقع شما آن را دو بار پیدا کنید. دفعه ی اول در اتاق مدیریت (Directors Room) و بعد، در برخوردی که در اتاق پرستاری رخ می‌دهد که در طول آن می توانید کلید را دزدکی برداشته و  از آن برای فرار از یتیم خانه استفاده کند.

Resident Evil 2 all key item locations 35

Resident Evil 2 all key item locations 36

میله ی T شکل-کلیر و لئون

کلیر  و لئون میله T شکل را در سکوی اتوموبیل کابلی (Cable Car Platform)، در فاضلاب پیدا خواهند کرد. شما از آن در طول فاضلاب برای باز کردن درهای فلکهای  T شکل استفاده ‌می‌کنید. همچنین در اولین دور تمام‌کردن بازی، گذرگاه زیر مجسمه قدیس واقع در اتاق سری را با آن باز خواهید کرد.

Resident Evil 2 all key item locations 37

کلیدهای فاضلاب-کلیر و لئون

کلید فاضلاب، در اتاقی بی‌نام‌ونشان است که در انتهای غربی آبراهه بالایی قرار دارد. شما به میله T شکل برای رسیدن به آنجا نیاز دارید. این کلید دو قفل دروازه Treatment Facility  را  در فاضلاب  باز خواهد کرد.

Resident Evil 2 all key item locations 38

دوشاخه‌های شاه، ملکه، فیل، اسب، رخ  و سرباز- کلیر و لئون

عمده‌ترین معمایی که شما باید در فاضلاب حل کنید دری را در ناحیه U شکل در اتاق مانیتور باز خواهد کرد. دو شاخه‌های سرباز و اسب و فیل از پیش در آنجا قرار دارند و تنها در سر جای خود نیستند. دوشاخه ی رخ در قابی میان اتاق کار و اتاق استراحت کارگران قرار دارد. دو شاخه های شاه و ملکه  در انبار ذخیره‌سازی (Supplies Storage Area) در انتهای غربی آبراهه پایینی قرار دارند.

Resident Evil 2 all key item locations 43

Resident Evil 2 all key item locations 43

Resident Evil 2 all key item locations 43

Resident Evil 2 all key item locations 43

 

موقعیت کلیدهای آزمایشگاه NEST

آخرین کلید‌های باقی مانده در بازی تنها نمونه‌هایی برای  آپگرید مچ بند ID هستند. به کمک این کلیدها شما می‌توانید بازی را تمام کنید.

تراشه الکترونیکی-کلیر و لئون

دو تراشه  الکترونیکی برای مچ‌بند ID  وجود دارد-یکی برای کارمندان عمومی و دیگری برای کارمندان ارشد-  که کاراکترهای ما باید آن‌ها را در آزمایشگاه NEST پیدا کنند. اولی در اتاق استراحت  (Nap Room)در کنار کافه تریا و آشپزخانه با فاصله کمی از محلی که از آن وارد می‌شوید قرار دارد.

Resident Evil 2 all key item locations 43

مودلاتور سیگنال‌ها-کلیر و لئون

هنگامی که در آزمایشگاه NEST جست‌و‌جو می‌کنید یک فرستنده سیگنال را در جعبه‌ای بی‌نام خواهید یافت که در بالای ستون و در نزدیکی سالن در ناحیه شرقی قرار دارد. شما به این مودلاتور برای باز کردن سه قاب در NEST نیاز دارید: یکی در اتاق استراحت ، دیگری در سالن و آخری در آزمایشگاه بایوتست.

Resident Evil 2 all key item locations 44

تراشه الکترونیکی (کارمندان ارشد)-کلیر و لئون

دومین تراشه الکترونیکی در گلخانه واقع در ناحیه شرقی NEST قرار دارد. برای بدست آوردن این تراشه باید گیاه شماره 43 را نابود کنید. برای رسیدن به تراشه الکترونیکی ویژه کارمندان ارشد باید از تراشه ویژه کارمندان عادی استفاده کنید. و در نهایت باید از تراشه الکترونیکی ویژه کارمندان ارشد برای تمام‌کردن بازی استفاده کنید.

Resident Evil 2 all key item locations 45

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.