نویسنده: مهدی افتخاری یکشنبه، 27 مرداد 1398
ساعت 19:14

7 چیز که انتظار داریم در Injustice 3 ببینیم

از Injustice 3 چه انتظاراتی داریم؟

4.42 از 5

حدودا چهار ماه پیش، آخرین بازی شرکت Netherrealm یعنی Mortal Kombat 11 به بازار عرضه شد؛ عنوانی که بازخوردهای مثبتی را از جانب منتقدین دریافت کرد و طولی نکشید که به یکی از پر فروش ترین بازی‌های سال تبدیل شد. MK 11 مسلما یک موفقیت بزرگ برای ندررلم به حساب می‌آید؛ بسیاری از افراد حتی بر این عقیده‌اند که این بازی برترین عنوان مبارزه‌ای در نسل هشتم است. منتقد بازی‌مگ نیز گیم پلی و جلوه‌های بصری بازی را مورد ستایش قرار داد و آن را یکی از بهترین عناوین مبارزه‌ای نسل خواند(می‌توانید نقد اختصاصی بازی‌مگ از MK 11 را در اینجا مطالعه کنید).

البته با وجود تمام زیبایی‌های بازی، مورتال کامبت 11 یک عنوان کامل نبود و هنوز هم جای کار زیادی داشت. نه فقط به خاطر پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی و سیاست‌های پول پرستانه وارنر، بلکه خود گیم پلی و دیگر بخش‌های بازی نیز می‌توانستند بهتر از اینها باشند. اما خوشبختانه این پایان کار نیست؛ بازی بعدی ندررلم می‌تواند از هر اشتباهی که MK 11 مرتکب شده اجنتاب کند و به یک عنوان مبارزه‌ای بی نظیر تبدیل شود. و اگر از یک چیز مطمئن هستیم این است که بازی بعدی ندررلم، سومین نسخه در سری اینجاستیس خواهد بود.

اینجاستیس که به کمک عنوان Mortal Kombat Vs. DC Universe  به وجود آمد، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای فایتینگ است؛ بنابراین دلیلی ندارد که ندررلم آن را فراموش کرده و دست به ساخت سومین نسخه این فرنچایز نزند. این عنوان به احتمال زیاد برای کنسول‌های نسل آینده ساخته خواهد شد و از همین حالا یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل نهم به حساب می‌آید. اما سوال اینجاست که آیا ندررلم واقعا می‌تواند خواسته‌های طرفداران را برآورده کرده و یک اثر بی نظیر را خلق کند؟ مهم‌تر اینکه این خواسته‌ها چه هستند؟

برای به دست آوردن جواب این سوال با بازی‌مگ همراه باشید تا 7 چیز که انتظار داریم در اینجاستیس 3 ببینیم را مورد بررسی قرار دهیم.

1-اعمال تغییرات در بخش Towers یا همان Multiverse

Injustice-3-Expectations-P1

تفاوت بزرگ عناوین استدیو ندررلم با دیگر بازی‌های فایتینگ، وجود محتوای بسیار زیاد برای بخش تک نفره آن‌هاست. اگرچه بخش مولتی ورس در Injustice 2 به خوبی پیاده سازی شده بود و محتوای بسیار زیادی را برای کسانی که می‌خواهند تک نفره بازی کنند فراهم می‌کرد، بخش تاورز او تایم مورتال کامبت 11 کمی برای بازیکنان آزار دهنده بود. البته منصفانه نیست که بگوییم این بخش یک افتضاح به تمام معنا است؛ به لطف آپدیت‌هایی که ندررلم تا به امروز منتشر کرده تاورها قابل تحمل‌تر شده‌اند اما هنوز هم مشکلات فراوانی دارند، انگار که کلا ساختار آن‌ها ایراد دارد.

اولین و بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها Konsumableها و Modifierها هستند که واقعا اعصاب بازیکنان را بهم می‌ریزند. بازیکنان به جای اینکه سرگرم مبارزه با حریف خود باشند(کاری که در یک بازی فایتینگ باید انجام داد)، باید نگران مودیفایرهای حریف باشند و مدام از کانسومبل‌های خود استفاده کنند، در غیر این صورت پیروز نخواهند شد. به نظر می‌رسد که تیم سازنده قصد داشته هر طور که شده این کانسومل‌ها را به خورد بازیکن دهد. بهترین راه حل این است که کانسومبل‌ها و مودیفایرها به طور کلی از بازی بعدی ندررلم حذف شوند چرا که اصلا برای یک بازی فایتینگ مناسب نیستند.

مشکل دوم اینجاست که بر خلاف مولتی ورس، در تاورز آو تایم به دست آوردن آیتم برای کارکترهای مورد علاقه شما، واقعا کار دشواری است. البته تاورهای مختص هر کارکتر یا Character Towers راه خوبی برای به دست آوردن اسکین یا آیتم برای یک مبارز خاص هستند(اگرچه همان تاورها نیز به گرایند کردن زیادی احتیاج دارند)، اما تاورهای جدیدی که هر چند وقت یکبار به تاورز آو تایم اضافه می‌شوند همیشه آیتم‌های مورد نظر شما را با خود به همراه ندارند. ممکن است طرفدار Raiden باشید و بعد از کامل کردن چند تاور طاقت فرسا اسکین یا آیتمی برای Liu Kang یا Kitana برای شما باز شود.

واقعا حیف است که بخش مهمی از محتوای Single Player طوری ساخته شود که باعث آزار و اذیت بازیکن شده و او را خسته کند؛ آن هم در عناوین ندررلم که گیم پلی بسیار جذاب و لذت بخشی دارند. تیم سازنده به راحتی می‌تواند این مشکلات را حل کرده و بخش مولتی ورس اینجاستیس بعدی را به بهترین شکل ممکن خلق کند؛ فقط کافیست سیستم مودیفایرها کمی ساده‌تر شده یا به طور کل از بازی حذف شود و کمی تغییرات در سیستم پاداش تاورها اعمال شود تا بازیکنان احساس نکنند که در حال هدر دادن وقت خود هستند.

2-یک بخش داستانی عالی

Injustice-3-Expectations-P2

به جرات می‌توان گفت یکی از کارهایی که فرنچایز اینجاستیس از مورتال کامبت بهتر انجام می‌دهد، ارائه یک بخش داستانی فوق العاده است؛ نه فقط به خاطر داستان جالب و جذابش، بلکه به خاطر روند بخش داستانی و شخصیت‌هایی که در آن می‌بینید(اگرچه همان بخش داستانی اینجاستیس هم مشکلاتی را دارد). با وجود خوب بودن بخش داستانی MK 11، اکثر شخصیت‌های جذاب نقش چندان مهمی در آن ایفا نکردند. شخصیت‌هایی از قبیل ارون بلک، کابال و یا نوب سایبات کلا در یک یا دو سکانس نشان داده شدند و هیچ نقش بزرگی در داستان بازی نداشتند. حتی شخصیت‌های مهم مانند کسی کیج، سونیا و یا جانی کیج نیز به اندازه کافی در طول بازی دیده نشدند و فقط برای پر کردن چند جای خالی در بخش داستانی حضور داشتند. متاسفانه اندینگ‌های جداگانه هر کدام از این کارکترها(که با کامل کردن تاورها نشان داده می‌شوند) نیز چندان قانع کننده نبودند. و از همه اینها که بگذریم به پایان اصلی بخش داستانی می‌رسیم که باز هم چندان قانع کننده نبود و به نظر می‌رسید که تیم نویسنده خیلی عجولانه کار خود را انجام داده است. این در حالی است که اینجاستیس 2 یک بخش داستانی بسیار منظم، مهیج و جذاب را رائه می‌کرد که باعث می‌شد بازیکنان قبل از به پایان رساندن آن سراغ هیچ بخش دیگری از بازی نروند.

نیازی نیست اینجاستیس 3 حتما داستان اینجاستیس 2 را ادامه دهد و می‌تواند یک خط داستانی جدید را آغاز کند که موضوع اصلی‌اش یک سوپرمن خارج از کنترل نیست؛ مهم این است که بخش داستانی با دقت پیاده سازی شود و شامل یک شروع، میانه و پایان بسیار هیجان انگیز باشد. مهم‌تر از آن اینکه امیدواریم برخی از کارکترهای فرعی نقش پررنگ‌تری را در بازی داشته باشند.

3-یک Krypt به سبک اینجاستیس

Injustice-3-Expectations-P3

یکی از جالب‌ترین مشخصه‌های مورتال کامبت، بخش کریپت است که از نسخه Deadly Alliance به سری اضافه شد. با وجود اینکه کریپت در آخرین نسخه مورتال کامبت کمی عذاب آور است و منابع مورد نیاز برای باز کردن صندوقچه‌ها و یا بخش‌ها مختلف آن سخت به دست می‌آید، باید قبول کنیم که یک بخش فرعی جذاب به حساب می‌آید که می‌تواند برای ساعات زیادی بازیکنان را سرگرم نگه دارد؛ نه فقط به خاطر اینکه بسیاری از اسکین‌ها و آیتم‌ها را در کریپت می‌توانید به دست بیاورید، بلکه به خاطر معماها و رمز و رازهایی که به مرور زمان در آن کشف می‌کنید. بله، حتی گشت و گذار در کریپت می‌تواند یک فعالیت سرگرم کننده باشد و واقعا جای تاسف دارد که ندررلم نتوانست آن را در MK 11 به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کند.

حال تصور کنید ورژن متفاوتی از کریپت برای اینجاستیس 3 ساخته شود؛ مکان آن می‌تواند هرجایی باشد، جنگل‌های تمسکیرا، Fortress of Solitude، Batcave و یا حتی آتلانتیس. تصور کنید در هر کدام از این محل‌ها گشت و گذار کنید و با پیدا کردن رمز و رازها و یا صندوقچه‌های مختلف، آیتم و اسکین برای بتمن، واندر وومن و یا هر کدام از کارکترهای دیگر بازی آنلاک کنید. مسلما خلق بخشی مانند کریپت برای اینجاستیس ایده جالبی است و اگر تیم سازنده تصمیم بگیرند اینکار را انجام دهند، انتخاب‌های بسیار زیاد و متنوعی را پیش روی خود خواهند داشت.

4-حذف پرداخت‌های درون برنامه‌ای از بازی

Injustice-3-Expectations-P4

البته این درخواست کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد و دلیلش نیز کاملا مشخص است؛ اکثر عناوینی که ناشرشان وارنر هستند، پرداخت درون برنامه‌ای دارند. اما حداقل انتظاری که طرفداران ندررلم دارند این است که استدیو بیشتر تمرکز خود را روی بازی بگذارد و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را تا حد امکان کاهش دهد. مسلما این باعث می‌شود تا نتیجه مطلوب‌تری به دست آید و شاید به خاطر همین پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که گیم پلی و داستان مورتال کامبت 11 تا حد ممکن کامل نبودند.

علاوه بر آن، طرز پیاده سازی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مورتال کامبت 11 واقعا آزار دهنده است؛ راه مشخصی برای به دست آوردن بسیاری از آیتم‌ها و اسکین‌هایی که در بازی هستند وجود ندارد، انگار که بعضی از آن‌ها در دیتابیس گسترده بازی گم شده‌اند و همه اینها به این خاطر است که بازیکنان مجبور شوند با پول واقعی بسیاری از آیتم‌ها را تهیه کنند. این در حالی است که سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اینجاستیس 2 چندان به تجربه بازیکن آسیب وارد نمی‌کرد و آیتم‌هایی که می‌توانستید تهیه کنید جزء آیتم‌های اصلی بازی نبودند.

امیدواریم بازی بعدی ندررلم طوری نباشد که احساس کنیم تنها هدفش خالی کردن جیب بازیکن است.

5-یک سیستم شخصی سازی بهتر

Injustice-3-Expectations-P5

همانطور که احتمالا می‌دانید، مورتال کامبت 11 یکی از گرایندی‌ترین عناوین نسل هشتم است؛ به این معنی که برای به دست آوردن بسیاری از آیتم‌ها باید زمان زیادی را صرف کامل کردن تاورها بکنید. و همانطور که پیش از این گفته شد، بسیاری از این آیتم‌ها اصلا معلوم نیست کجا به دست می‌آیند و به نظر می‌رسد که در دیتابیس بازی گم شده‌اند. اما تنها مشکل سیستم شخصی سازی MK 11 گرایند نیست؛ انتخاب‌هایی که این سیستم پیش روی شما می‌گذارد در مقایسه با سیستم شخصی سازی اینجاستیس 2 کمی محدود شده‌اند. البته اینکه بازی اجازه می‌دهد با انتخاب Special Abilityهای مختلف برای هر کارکتر، Variationهای دلخواه خود را خلق کنید ایده بسیار خوبی بود که واقعا عالی در بازی پیاده سازی شده، اما اینبار تعداد آیتم‌ها و اسکین‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید کاهش یافته است. هر کارکتر 60 اسکین و تعدادی آیتم دارد که به مرور زمان برای شما آنلاک می‌شوند؛ اما در واقع هر کارکتر 6 عدد اسکین دارد که هر کدام 10 رنگ مختلف دارند و تعداد آیتم‌ها نیز چندان زیاد نیستند. اما در اینجاستیس 2 بازیکنان می‌توانستند به جای انتخاب یک اسکین از پیش تعریف شده، با Gear Pieceهای مختلف(که هرکارکتر بیش از چندصد Gear Piece داشت) ظاهر کارکترها را هر طور که می‌خواهند تغییر دهند و همین باعث می‌شد که مبارزهای هر بازیکن با مبارزهای بازیکن بعدی کاملا متفاوت باشد.

مهم نیست سیستم شخصی سازی اثر بعدی ندررلم چه تغییری می‌کند، اما واقعا نباید به سیستم شخصی سازی MK 11 شباهت داشته باشد؛ البته نه فقط به خاطر انتخاب‌های محدود برای تغییر ظاهر هر کارکتر، همچنین به خاطر گرایند غیر قابل تحمل برای به دست آوردن اسکین و آیتم‌ها.

6-حضور کارکترهای قدیمی و جدید جذاب‌تر

Injustice-3-Expectations-P6

زمانی که مورتال کامبت 11 به طور رسمی معرفی شد، بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که شاهد بازگشت کارکترهای مورد علاقه خود باشند و همچنین با کارکترهای جدید جذابی در بازی آشنا شوند؛ اگرچه MK 11 تا حدی توانست این خواسته را برآورده کند و شاهد حضور بسیاری از کارکترهای مورد علاقه خود مانند نوب سایبات، ارون بلک، باراکا و یا جید بودیم، اما جای خالی تعداد زیادی از کارکترهای محبوب مانند ارمک، رپتایل، سکتور و یا ملینا احساس می‌شد. مهم‌تر از آن اینکه کارکترهای جدید بازی یعنی ستریان، گراس و کالکتور اصلا به پای دیگر کارکترهای بازی نمی‌رسیدند و جذابیت زیادی نداشتند.

دنیای DC بدون شک خالق بهترین قهرمان‌ها و ضد قهرمان‌هایی است که تا به حال به وجود آمده و به همین خاطر اینجاستیس 3 به عنوان یک بازی فایتینگ، فرصت این را دارد که جذاب‌ترین و محبوب‌ترین کارکترهای ممکن را در خود جای دهد. کارکترهایی از قبیل بتمن، واندر وومن و یا سوپرمن که پایه ثابت‌های سری اینجاستیس هستند؛ علاوه بر آن‌ها، تیم سازنده می‌تواند چندین کارکتر محبوب مانند دث استروک، شزم و یا دیک گریسون که فقط در اولین نسخه اینجاستیس حضور داشتند را بازگرداند. و از طرفی دیگر، جان کنستانتین، هاوک من، Ra’s al ghul، Azrael و یا هاروی دنت انتخاب‌های بسیار مناسبی برای کارکترهای جدید هستند.

7-بالانس یا متعادل کردن کارکترها

Injustice-3-Expectations-P7

شاید این مشکل آخر را بتوان در تمامی عناوین فایتینگ پیدا کرد؛ اما بازی‌های استدیو ندررلم از همه بیشتر گرفتار این مشکل هستند. با وجود اینکه تعدادی از کارکترهای MK 11 از همه لحاظ عالی طراحی شده و استفاده از قابلیت‌ها و کومبوهای آن‌ها می‌تواند لذت بخش باشد، بسیاری از کارکترهای بازی اصلا کارایی زیادی ندارند.

برای مثال، کارکترهایی مثل نوب سایبات، اسکورپین و یا گراس کومبوها و قابلیت‌های عالی داشته که بلاک کردن آن‌ها بسیار سخت است و همه دمیج نسبتا بالایی دارند؛ هر دوی این کارکترها در مبارزات می‌توانند به راحتی حریف خود را مورد حمله قرار داده و ضربات او را بلاک کنند. از طرفی دیگر، کارکترهایی مثل داوورا یا کابال به قدری کند هستند که بردن به وسیله آن‌ها واقعا دشوار است؛ هر دو کومبوها و قابلیت‌هایی دارند که اصلا کار آمد نیستند و حریف به راحتی می‌تواند حرکاتشان را بلاک کند.

می‌توان گفت مهم‌ترین چیزی که تیم سازنده باید به آن رسیدگی کند همین مشکل بالانس کردن کارکترهاست، چرا که گیم پلی مهم‌ترین جنبه یک بازی فایتینگ است و تا زمانی که گیم پلی بهبود پیدا نکند کسی به گرافیک بالای بازی اهمیت نمی‌دهد. بهتر است ندررلم راه حلی برای این مشکل پیدا کرده و طوری نشود که روستر اینجاستیس 3 مملو از کارکترهایی باشد که هیچ کارایی ندارند و هیچکدام از بازیکنان سمتشان نمی‌روند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.