نویسنده: Mahasti چهارشنبه، 16 خرداد 1397
ساعت 00:21

چرا YouTube و Twitch در فرهنگ بازی‌های ویدیویی اهمیت دارند؟ مطلب ویژه

3.67 از 5

اگر در اوایل دوران کار سایت یوتیوب حضور داشتید، حتما ویدیو‌های قدیمی چون «Charlie Bit My Finger» یا «Evolution of Dance» را به یاد می‌آورید. یوتیوب در ابتدا کارش را به عنوان سایتی پر از ویدیو‌های عجیب آغاز کرد، و سپس به پلتفرمی عظیم تبدیل شد که نحوه مصرف‌ مدیا توسط مخاطبین را به کلی تغییر داد. Twitch که نسبت به یوتیوب جدید‌تر است، صرفا به خاطر علاقه‌ عمومی مخاطبین به تماشای ویدیوهای استریم بازی‌ها به وجود آمد و سپس تبدیل به بزرگترین سایت استریم بازی‌های ویدیویی در جهان شد.

pLIgX7GU 888x499

امروزه اگر در مورد بازی‌هایی همچون Minecraft، Five Nights at Freddy’s یا حتی Garry’s Mod چیزی نشنیده باشید، باید تصور کرد که تا کنون در سیاره دیگری زندگی می‌کردید. جمعیت زیادی ازکسانی  که بازی هارا تماشا می کنند در مورد یوتیوب وTwitch صحبت می کنند ، و در فرهنگ بازی‌های‌ویدیویی مشارکت می‌کنند . از آن مهم‌تر ظهور محتوا سازانی است که به بازی کردن و به نمایش گذاشتن بازی‌ها برای عموم مخاطبان، به روشی سرگرم کننده که به سادگی قابل دسترس است می‌پردازند.

با یک کلیک و جستجوی سریع، شما به صدها تریلر، مصاحبه، ویدیو‌های گیم‌ پلی، و نظرات مربوط به هر بازی‌ای که فکرش را بکنید دسترسی خواهید داشت. بدون پرداخت حتی یک قران از حساب بانکی‌تان می‌توانید کل یک بازی را، درست مانند تماشا کردن برنامه مورد علاقتان در شبکه آنلاین Netflix، تجربه کنید. می‌توانید چیزهایی مانند راهنما‌های کاسپلی، اجرای کاورهای موسیقی‌های متن، و ویدیوهای هنری را پیدا کرده و خود را درون فندام‌ (جامعه طرفداران) دنیا‌های مجازی مورد علا‌قه‌تان غوطه‌ور سازید و با افرادی در ارتباط باشید که همان حس شما را نسبت به چیزهای موردعلاقتان دارند.

pewdiepie revelmode 1024x576در حال حاضر PewDiePie در کانال یوتیوب خود بیش از 56 میلیون سوبسکرایب کننده دارد.

دلیل دیگری که موجب مورد توجه بیشتر قرار گرفتن یوتیوب و Twitch شد قابل دسترس بودن محتوایشان در پلتفرم‌های گوناگون و تعداد افرادی که از آن پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، است. زمانی که جوان‌تر بودید را در نظر بگیرید، اگر در مورد بازی‌ای که قصد بازی کردنش را داشتید می‌شنیدید، در بهترین حالت برای امتحان کردن بازی گزینه‌های محدودی پیش روی‌تان بود. مثلا می‌توانستید بازی را از دوسستتان قرض کنید، یا از فروشگاه نوارهای ویدیویی کرایه کنید، یا دل به دریا زده و بازی را با پولی که برایش سخت زحمت کشیدید خریداری کنید. امروزه سردرآوردن از یک بازی با تماشای یک یا چند ویدیو نقد، یا استریم گیم پلی، به سادگی امکان‌پذیر است و با چنین چیزهایی به راحتی می‌توانید در مورد بازی تصمیم گیری کنید.

علاوه بر Twitch که یک سایت کاملا تخصصی بازی است، اگر زمانی را برای نگاه انداختن به کانال‌های یوتیوب که دارای بیشترین میزان سابسکرایب هستند اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که تقریبا همه آنها مربوط به بازی هستند. این کانال‌ها یک قسمت از بازی که می‌توانست تجربه‌‌ای ساکت و بی نشاط باشد را به یک ویدیو کمدی ده تا پانزده دقیقه‌ای تبدیل می‌کنند که مخاطبان را سرگرم کرده و برای ویدیو‌های بیشتر مشتاق‌تر می‌کند. محبوبیت این ویدیو‌ها تا حدی افزایش یافته که بازی‌هایی که پیش از آن پروژه‌هایی کوچک محسوب می‌شدند را تا تبدیل شدن به آثار جهانی پیش بردند.

به عنوان مثال Minecraft را در نظر بگیرید. تماشای ویدیو‌ها و استریم‌ها بودند که موجب موفقیت باورنکردنی Minecraft در سطح جهانی شدند. آیا می‌دانید تا ماه می سال 2012 تقریبا چهار میلیون ویدیو مربوط به Minecraft در یوتیوب آپلود شده بود؟ این عدد سرسام آور مربوط به پنج سال پیش است و حتی استریم‌های بی‌شمار Twitch که از زمان عرضه Minecraftساخته شدند را به حساب نیاورده است. به این ترتیب می‌توان دید چگونه یک بازی کوچک که تنها توسط یک مرد سوئدی ساخته شد درنهایت توانست کل سیاره را فرا بگیرد، و با رستاخیز همراه با محصولات و اسپین-آف‌های بسیارش همه چیز را از سر راهش بردارد.

blogmcnet 1024x436

قبل از Twitch و یوتیوب، و به طور کلی اینترنت امروزی، بازی‌های ویدیویی نسبت به فرم‌های دیگر سرگرمی جایگاه کمرنگ‌تری داشتند. در واقع تعداد کمی از افراد به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته و از صحبت کردن در موردشان لذت می‌بردند. اما امروزه محبوب ترین سایت‌های ویدیویی توسط گیمر‌ها و افرادی که از تماشا کردن و کسب اطلاعات در مورد بازی‌های ویدیویی لذت می‌برند تسخیر شده‌اند. این افزایش محبوبیت موجب شده است که هرسال کنفرانس‌های بزرگ داشته باشیم و شاهد ابر بازی‌های AAA باشیم که با هالیوود هم رقابت می‌کنند.

League of LegendsLeague of Legends در مجموع دارای زمان 87.8 میلیون ساعت استریم است.

خلاصه مطلب این است که یوتیوب و Twitch برای بازی‌ها و فرهنگ بازی‌های ویدیویی دارای اهمیت ویژه‌ای هستند، زیرا که افراد را دور هم جمع می‌کنند و و فضایی را فراهم می‌آورند که در آن می‌توان به اشاعه بازی‌های ویدیویی برای دیدن و لذت بردن جهانیان پرداخت. ما با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از انواع گوناگون بازی‌ها بهر‌مند شویم، بدون آنکه مجبور باشیم پولی که برای به دست آوردنش سخت تلاش کرده‌ایم را برای هر عنوانی که منتشر می‌شود خرج کنیم. چنین چیزی به دلیل تعداد افرادی که پلتفرم‌ها قادر به جذب کردنشان هستند، صنعت بازی سازی را به طور همزمان قادر به رشد و تکامل می‌کند. بدون این سایت‌ها به هیچ وجه چنین صنعت عظیم و چشمگیر بازی که امروزه دارای آن هستیم را نداشتیم.

دفعه بعد که با ویدیویی قدیمی و نوستالژیک که شما را به یاد حال و هوای اینترنت آن دوران می‌اندازد مواجه شدید، به یاد داشته باشید که اگر ویدیویی که در آن چارلی انگشت آن پسربچه را گاز گرفته بود را نداشتیم، بازی‌های ویدیویی به حدی که امروزه محبوب و لذت بخش هستند، نبودند.

Mahasti | مقالات | 05/06/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.